2 Haziran 2017 Cuma

Daldan Dala

 Yazmakla konuşmak bir olur mu hiç! Ne derler; söz uçar yazı kalır. İnsan kalır mı , kalmaz. İnsan giderse de eseri kalır. Konuşarak değil, yazarak söyledikleri kalır. Ben kalır mıyım, onu Allah bilir. Yine de ne kadar yazarsan yaz; Sultan Süleyman'a kalmamış dünya, sana bana kalır mı, kalmaz. Varsın kalmayıversin, sen yine de yaz. Yazmak iyidir. Neden diye sorma, neden diye yaz. Yaz ki, altına cevabımı yazayım. 
 Bitmedi. 
 Kuru kuruya yazmak olur mu hiç, olmaz. Önce oku, sonra yaz. Sonra üçün beşin karesi kadar sefer yine oku ve ondan sonra yaz. Okumadan yazma, bir de yazdığını okumadan geçme. Bir sefer değil, iki üç sefer oku. Sadece şimdi değil, yarın da oku. Bil ki yarın başka bir kafa olacak o omzun üzerinde. 
 Kafa önemli. Kafada beyin var, beyinde hayat. Beyni çıkar, ne kalır geriye? Top. Evet evet, bildiğin top. Şu bilmem kaç milyon gözün takip ettiği, ayaktan ayağa seken top. O da şanslıysan. Kim top olmak ister, ben istemem. Ben koltuğumdan memnunum. Sen ister misin? İstediğini sanmam.
 Yine bitmedi. 
 Ne diyorduk? "Ekinler baş vermeden, kör buzağı topallamazmış."  Bu dörtte mi geçiyordu, üçte mi? Gerçi iki de olur, bir de olur,  bilemedim. İzlemesine izlemişimdir ama hatırlayamadım. 
  Hatırlamak. Ne kadar da can sıkıcı bir eylem. Kimisi çok hatırlar. Öyle inciğini cıncığını, cılkını çıkarana kadar hatırlar. Ben pek hatırlamam. Unuturum hemen. Ne güzel di mi? Ben güzel değilim. Elim, yüzüm; eh işte idare eder. Ama ruhum çirkin benim. Sevmiyorum ruhumu...

12 yorum:

  1. Bende herşeyi hatırlayanlardanım bende bu özelliğimi sevmiyorum:((

    YanıtlaSil
  2. Yeniden sizi buralarda görmek ne güzel ♥

    YanıtlaSil
  3. Merhaba! Blogunuzu yeni kesfettim :) Yazılarınnız gercekten ilgi cekici :)Bende bekliyorum muhakkak:) )https://lavvienrose.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Doğru kuru kuruya olmaz. Okumadan yazılmaz, bilmeden biriktirmeden hiç yazılmaz. Daldan dala ama farklı bir yazı olmuş...

    YanıtlaSil
  5. Okumak ve yazmak birbirine bu kadar yakisan baska iki eylem yoktur insanin yaşam döngüsünde..

    YanıtlaSil
  6. BU SAYFA ÖRNEK ALDIĞIM SAYFALAR ARASINDADIR. buzlukalem'E YAZILARI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM :) ÖZGÜN BİR KANALSINIZ SÜREKLİ TAKİP EDİYORUM BAŞARILAR SİZE:)

    KONULOJİ OLARAK YENİ AÇTIĞIMIZ SAYFALARIMIZI İNCELEYEBİLİRSİNİZ
    BLOGGER: https://konuloji.blogspot.com.tr
    FACEBOOK: https://www.facebook.com/Konuloji-1404836229623473
    TWİTTER: https://twitter.com/konuloji
    YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCvTYP2aAqPYdHtreEW9PK1w
    İNSTAGRAM: https://www.instagram.com/konuloji

    YanıtlaSil
  7. İyi ki de hatırlamıyoruz herşeyi... Ya topallarsa😊 Geçmiş geleceğin teminatı değil ne güzel yazmışsınız

    YanıtlaSil
  8. Aslına bakılırsa, yaşadığımız süreçte hatırlasak da hatırlamasak da, hatıralar yönetiyor bizi; bilinç altı kayıtlarıyla. :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba blogger arkadaşlarım sitenizin scriptini degiştirmek isterseniz Buradan en güzel temaları bulup ücretsiz bir şekilde bulup indirebilirsiniz

    YanıtlaSil
  10. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    YanıtlaSil
  11. Yeniden yazmana çok sevindim.
    Sen güzel yazarsın bilirim ve güzel de okurum hani...
    Hatırlarım ne yazık ki çoğu şeyi,en çok da güzzellikleri.
    Öptüm seni. Hoşgeldin.

    YanıtlaSil